REGULAMIN SKUPU ZŁOTA

  1. Definicje

    1. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają: 1. Savicki - SAVICKI 1976 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą przy ul. Gorzowska 2A, 65-127 Zielona Góra, zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000919419, NIP 9731046027, REGON 368535233; dane kontaktowe +48 81 756 02 06, kontakt@savicki.pl
    2. Sklep – sklep internetowy prowadzony pod adresem savicki.pl przez Savicki, w ramach którego, w zakładce skup złota i platyny udostępniono możliwość składania zapytania w zakresie oferty zakupu przez Savicki złota o próbie równej lub większej niż 333 oraz diamentów o wadze większej niż 0,2 ct. wraz z certyfikatem.
    3. Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka nie posiadająca osobowości prawnej zainteresowana przedstawieniem przez Savicki oferty w zakresie nabycia od niej Towaru.
    4. Konsument – osoba fizyczna korzystająca ze sklepu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    5. Wycena – kontroferta składana Klientowi przez Savicki w oparciu o wcześniejsze zapoznanie się z Towarem przesłanym przez Klienta w przedmiocie jego zakupu (po przeprowadzeniu stosownych oględzin i badań) zawierająca także akceptację oferty Klienta w zakresie zakupu Karty Podarunkowej od Savicki.
    6. Towar - rzeczy ruchome przesłanie przez Klienta celem ewentualnego przedstawienia przez Savicki oferty zakupu tychże produktów.
    7. Formularz zgłoszeniowy – formularz dostępny pod adresem www.savicki.pl/skup-zlota w którym klient deklaruje chęć przedstawienia mu przez Savicki oferty nabycia Towarów, a także składa ofertę zakupu Karty podarunkowej za kwotę stanowiącą równowartość ewentualnej Wyceny .
    8. Karta Podarunkowa - bon o jakim mowa w regulaminie dostępnym pod adresem https://savicki.pl/karta-podarunkowa.
  2. Warunki przedstawienia oferty

    1. W celu prawidłowego korzystania ze sklepu Klient musi posługiwać się urządzeniem o następujących właściwościach minimalnych: Komputer lub urządzenie mobilne z zainstalowaną przeglądarką internetową wspierającą poprawnie standardy HTML5 oraz CSS3.
    2. Savicki w ramach sklepu przewiduje możliwość zwrócenia się przez Klienta z ofertą sprzedaży Towarów, której Savicki może przeciwstawić kontrofertę w postaci Wyceny. Zapytanie składa się poprzez Formularz zgłoszeniowy.
    3. W interesie Klienta jest przedstawienie jak najdokładniejszego i zgodnego z rzeczywistością opisu Towaru. W szczególności zasadnym jest przesłanie zdjęć Towaru.
    4. W ramach Formularza zgłoszeniowego Klient potwierdza następujące okoliczności:
      1. podanie danych osobowych wskazanych w formularzu zgłoszenia,
      2. swoją pełnoletność,
      3. zapewnienie o posiadaniu pełnej zdolnośfi do czynności prawnych;
      4. fakt przysługiwania mu wyłącznej własności Towaru oraz brak jego obciążenia jakimikolwiek prawami osób trzecich, w szczególności niepozostawanie Towaru przedmiotem przewłaszczenia, zastawu lub jakiegokolwiek zajęcia.
      Klient przyjmuje do wiadomości, że niespełnienie któregokolwiek z w/w warunków zwalnia Savicki od przedstawienia oferty zakupu Towarów i Savicki nie jest zobowiązany do podejmowania jakichkolwiek dalszych czynności opisanych w niniejszym regulaminie.
    5. Klient przyjmuje do wiadomości, że Savicki zainteresowany jest wyłącznie ofertami Towarów posiadających następujące cechy:
      1. złoto o próbie równej lub większej niż 333,
      2. diamenty o wadze powyżej 0,2 karata zaopatrzone w oryginalny certyfikat.
      Klient przyjmuje do wiadomości, że Towary nie spełniające powyższych wymagań nie będą przedmiotem zakupu przez Savicki. W sytuacji gdy Towary przedstawione przez Klienta tylko częściowo spełniają powyższe wymogi – Savicki decyduje czy jest zainteresowany zakupem tej części Towarów.
    6. Po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego, z Klientem skontaktuje się pracownik Savicki w celu potwierdzenia lub wyjaśnienia kwestii związanych z Towarem. Po dokonaniu ustaleń Savicki ma prawo odrzucić ofertę Klienta.
    7. Klient przyjmuje do wiadomości, że Formularz kontaktowy posiada możliwość wygenerowania orientacyjnej ceny za Towary na podstawie informacji przekazanych przez Klienta. Klient przyjmuje do wiadomości, że tak wygenerowana cena nie stanowi przedmiotu oferty savicki i ma tylko i wyłącznie charakter czysto informacyjny.
    8. Wypełniając Formularz zgłoszeniowy Klient składa jednocześnie ofertę nabycia od Savicki Karty Podarunkowej o wartości brutto równorzędnej wartości Wyceny.
  3. Przesyłka towaru

    1. W przypadku dalszego zainteresowania Savicki w przedstawieniu oferty Savicki ustala z Klientem termin odbioru Towarów za pośrednictwem własnej firmy kurierskiej. Koszt kuriera pokrywa Savicki. Savicki nie jest zobowiązany do przyjmowania przesyłek przesłanych w jakikolwiek inny sposób.
    2. Klient zobowiązany jest do zapakowania towaru w następujący sposób. Sugerujemy przygotować większe pudełko, które dzięki swoim wyglądzie nie będzie zdradzać zawartości. Daną biżuterię spakować do pudełka w sposób bezpieczny tj.zapewnić by tak mały produkt nie przemieszczał się luzem po pudełku co mogłoby spowodować zagubienie produktu. Zalecamy produkt spakować w mniejsze pudełeczko i dodatkowo zabezpieczyć, następnie spakować do większego pudełka. W celach bezpieczeństwa zaleca się podpisanie przez Klienta wszelkich łączeń opakowania czy też miejsc naklejenia taśmy własnoręcznych podpisów lub innych oznaczeń ułatwiających ustalenie ewentualnej ingerencji w opakowanie.
    3. W przypadku jeżeli przesyłka nie będzie opakowana zgodnie z w/w wymogami lub gdy będzie nosiła ślady wcześniejszego otwierania Savicki zastrzega sobie prawo do odesłania przedmiotowej przysyłki w stanie w jakim zostanie doręczona bez przeprowadzanie Wyceny.
    4. Koszt przesyłki w całości pokrywa Savicki, chyba że niniejszy regulamin stanowi inaczej.
    5. Każda przesyłka organizowana przez Savicki jest ubezpieczona na czas transportu.
  4. Wycena przesłanego towaru

    1. Po otrzymaniu przez Savicki Towaru, Savicki w ciągu 7 dni poinformuje Klienta o odrzuceniu jego oferty lub przygotuje Wycenę Towaru, która zostanie dostarczona Klientowi w formie elektronicznej na adres mailowy wskazany w Formularzu zgłoszeniowym. Wycena ważna jest do dnia w niej wskazanego, a jeśli nie wskazano takiego dnia - przez okres 2 dni od jej nadania przez Savicki.
    2. Rozpakowanie otrzymanego Towaru oraz jego wycena dokonywana jest przez dwuosobowy zespół w monitorowanym i chronionym pomieszczeniu. Procesy rozpakowania Wyceny są nagrywane, a nagranie jest udostępniane Klientowi w następujący sposób. Jeden z członków dedykowanego zespołu kontaktuje się najpierw telefonicznie z klientem by poinformować o bezpiecznym dotarciu przesyłki i prawidłowym nagraniu rozpakowania przesyłki wraz z produktem. Następnie doradca informuje klienta, iż na podany w formularzu przez klienta adres e-mail zostanie przesłane nagranie wideo z procesu sporządzenia rozpakowania.
    3. Wycena dostarczonego towaru będzie w szczególności polegać na: określeniu rodzaju kruszcu z jakiego wykonany jest towar, określenie próby kruszcu oraz określenia łącznej masy kruszcu. W przypadku diamentów badaniu podlega barwa i czystość.
    4. Wszelkie kamienie, oczka i inne ozdobniki trwale związane z towarem, nie spełniające wymogów wynikających z regulaminu nie podlegają wycenie. Celem przeprowadzania wyceny Savicki zastrzega możliwość zdemontowania kamieni, oczek i innych ozdobników z towarów na co klient wyraża zgodę. W przypadku kiedy demontaż kamieni ,oczek i innych ozdobników z towarów będzie niemożliwy Savicki dokona szacunkowej wyceny.
    5. Savicki nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia kamieni ,oczek i innych ozdobników, które uległy uszkodzeniu w procesie wykonywania wyceny.
    6. Po otrzymaniu wyceny klient w terminie 2 dni zobowiązany jest do wskazania czy akceptuje otrzymaną wycenę czy ją odrzuca. W przypadku odrzucenia Wyceny lub braku odpowiedzi na Wycenę w terminie 5 dni, Savicki odeśle Towar do klienta na własny koszt.
    7. Gdy po dokładnej analizie przesłanego towaru okaże się, że nie jest on wykonany ze złota lub posiada mniejsza próbę niż 333 otrzyma od Savicki informacje o powyższym fakcie bez sporządzania Wyceny, a towar zostanie odesłany na koszt klienta. To samo dotyczy diamentów nie spełniających wymogów o jakich mowa w regulaminie lub w sytuacji gdy przedstawione do nich dokumenty budzą wątpliwości Savicki. W/w oznacza odrzucenie oferty Klienta.
    8. W przypadku jeżeli podczas sporządzania wyceny towaru zdemontowano kamienie, oczka lub inne ozdobniki, a Klient nie zaakceptuje otrzymanej wyceny, Savicki nie dokonuje montażu zdemontowanych wcześniej elementów.
    9. W przypadku jeżeli Klient zaakceptuje zaproponowaną Wycenę towaru, a towar posiadał kamienie, oczka i inne ozdobniki związane z towarem, które zostały rozdzielone podczas przeprowadzania wyceny, zostaną one zwrócone Klientowi.
    10. W każdej sytuacji, w której Savicki zobowiązany jest do odesłania Towaru następuje ona w terminie nie dłużnym niż 5 dni od wystąpienia przesłanki skutkującej obowiązkiem odesłania.
  5. Zawarcie umowy sprzedaży oraz umowy sprzedaży karty podarunkowej

    1. Do zawarcia umowy sprzedaży Towaru dochodzi poprzez akceptację Wyceny ze strony Klienta. Akceptacja Wyceny przez Klienta odbywa się za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej wskazanym w Formularzu zamówienia.
    2. Z chwilą akceptacji przez Klienta Wyceny dochodzi do akceptacji przez Savicki oferty Klienta w zakresie zakupu Karty podarunkowej o wartości brutto równej wartości Wyceny.
    3. Jako, że zapłata za oba świadczenia przedstawia taką samą wartość ich wzajemne rozliczenie następuje poprzez potrąceni wzajemnych wierzytelności z tego tytułu bez konieczności składania odrębnych oświadczeń w tym przedmiocie.
    4. W terminie 5 dni licząc od akceptacji Wyceny Klient otrzyma kartę podarunkową na papierowym nośniku lub w formie bonu elektronicznego, której wartość będzie odpowiadać kwocie wskazanej w zaakceptowanej wycenie. Formę w jakiej klient chce otrzymać Kartę podarunkową Klient wskazuje podczas kontaktu z pracownikiem firmy Savicki.
  6. Karta podarunkowa

    1. Do Karty podarunkowej stosuje się odpowiednio zapisy regulaminu karty podarunkowej dostępnego pod adresem https://savicki.pl/regulamin-karty-podarunkowej (zwany dalej regulaminem karty)
    2. W stosunku do w/w regulaminu zastopowanie znajdują następujące odstępstwa:
      1. wartość Karty podarunkowej może wykraczać poza granice określone w regulaminie karty,
      2. karat może być wydana na nośniku elektronicznym.
  7. Brak stosowania przepisów o ochronie konsumentów

    1. W związku z faktem, iż przedmiotem umowy zawieranej przez Klienta z Savicki jest przeniesienie własności rzeczy przez Klienta na rzecz Savicki za zapłatą ceny przez Savicki, do tak zawartych umów nie znajdują zastosowania przepisy ustawy o prawach konsumenta.
    2. Przepisy ustawy o prawach konsumenta znajdują zastosowanie do umowy nabycia Karty Podarunkowej i znajdują odzwierciedlenie w regulaminie karty.
    3. Klient będący Konsumentem przyjmuje do wiadomości, że w wyniku akceptacji Wyceny dochodzi do zawarcia dwóch umów, z czego w przypadku umowy dotyczącej Karty Podarunkowej podlega on ochronie na podstawie przepisów ustaw szczególnych, o których mowa w regulaminie karty oraz regulaminie sklepu dostępnym pod adresem https://savicki.pl/regulamin.
  8. Postępowanie reklamacyjne

    1. Na wypadek nieprawidłowej realizacji usługi Klientowi przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji.
    2. Reklamacje zgłasza się:
      poczta tradycyjną na adres Savicki 1976 sp. z o.o. ul. Frezerów 3, I piętro, lok. II.9, 20-209 Lublin
      pocztą elektroniczna na adres kontakt@savicki.pl
      lub poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://savicki.pl/zwroty-i-reklamacje
    3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia ich otrzymania prze Savicki.
    4. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji przesyłana jest Klientowi na adres poczty elektronicznej podany w Formularzy zgłoszeniowym a jeśli Klient zgłosił reklamację pisemnie – także pisemnie.
  9. Dane osobowe

    1. Sprzedawca oświadcza, iż wszelkie dane osobowe, które uzyskuje w ramach formularza zgłoszeniowego oraz sklepu internetowego podlegają ochronie.
    2. Administratorem danych jest Savicki.
    3. Wszelkie informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w zakładce Polityka Prywatności
  10. Postanowienie końcowe

    1. Klienta obowiązuje zakaz dokonywania czynności zabronionych przez obowiązujące przepisy prawne, w szczególności naruszania praw osób trzecich. Ponadto Klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w tym:
      1. nierozsyłania za pośrednictwem sklepu niezamówionej informacji handlowej,
      2. nierozsyłania treści o charakterze bezprawnym
    2. Umowa zawarta między stronami w zakresie w jakim dotyczy zakupu Towaru przez Savicki może być rozwiązana w oparciu o ogólne przepisy prawa cywilnego
    3. Umowy w zakresie zakupu Towarów przez Savicki podlegają prawu polskiemu.
    4. Sądem właściwym do rozpoznania sporów między Klientem, a Savicki w zakresie w jakim dotyczą umowy nabycia Towarów jest Sąd powszechny siedziby Savicki. Powyższe nie dotyczy Konsumentów, w przypadku których wyboru sądu dokonuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    5. W razie niezgodności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa w miejsce postanowień Regulaminu stosuje się te przepisy, a pozostała część Regulaminu pozostaje w mocy.
  11. Tryb zmiany regulaminu

    1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu z ważnych powodów takich jak np. zmiana przepisów, zmiana danych Sprzedawcy, zmiana zakresu i sposobu świadczenia usług, a także zmian regulujących obowiązki i uprawnienia Klienta w sposób bardziej korzystny niż dotychczas.
    2. Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu zostaną uwidocznione (przedstawione) w sposób wyraźny w ramach Sklepu na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia zmian w życie.
    3. Zmiany regulaminu nie mają wpływu na jakiekolwiek zamówienia lub płatności dokonane przez Klientów przed datą wejścia w życie takich zmian.